Dagens barndom!

Vuxna har alltid suckat och sagt "dagens ungdom". Men vad händer med barndomen? finns den ens kvar?

Vi anordnar alltid ett disco för förskolebarn upp till femteklassare varje år för att få in pengar till scoutavdelningen, men vad har hänt med barnen? 8 åringar springer runt och fotar varann med sina mobilkameror, mellanstadiepojkarna skryter om att de snott godis och läsk från koisken, Den lilla tjejen med svart klänning som inte kan ha varit äldre än 9 försöker sno en skiva med en snabb och målmedveten handryckning mitt framför ögonen på mig.

När jag var barn lekte jag, nu snattar de och springer runt med telefoner. Det är säkert töntigt att leka när man är åtta nu för tiden.
Det kanske till och med finns 8åringar som sitter och läser bloggar. Vad vet jag.

Till er barn som läser min blogg. Se till att inte tappa bort barnasinnet! lek och ha kul medan ni kan!

I övrigt gick discot bra, Tryckare var ovanligt populärt, även bland killarna.
Jag lyckades dessutom få med Annelie att dansa tryckare med mig <3

//Elajas

Kommentarer
Postat av: andrea :)

jag lekte också och ajg leker nu med, men det är nog för att ajg äger :D

fett sött av annelie o dansa med dig, hon e söööööt :)

Postat av: Annelie :))

Haha. Åh :D tack Andrea :D
Det va mys o dansa med dig älskling :)
göra om? :D

2008-01-30 @ 22:05:58
URL: http://anneliekarlsson.blogg.se
Postat av: David

jag tror nog inte att det stämmer helt, jag har en lille bror som är 10 han håller inte på med sånt utan gör sånt som det felsta andra gör när man är 10, spelar fotboll leker med sina kompisar spelar dator spel m.m. men det där som du beskriver har jag aldrig sett men det kanske är så där du bor.

2008-01-31 @ 13:39:07
Postat av: MaddeFladde

Jag kan inte mer än hålla med.
Ungarna känns inte som ungar längre. Det känns som om de är småväxta vuxna, åtminstone de pojkar som ibland sitter på spårvagnen och jämför ringsignaler och tjejerna som börjar med handväskor i sexan. Det är lite läskigt..

2008-01-31 @ 22:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback